2013

Helt plötsligt var det ett helt nytt år och det känns inte som man hann vara med..! Jag tänkte iallafall sammanfatta mitt år, det år i mitt liv som jag faktiskt tror det skett mest förändringar i, jag har förlorat både livskamrater och vänner... Men även fått nya vänner och den bästa livskamraten ever!
 
Förra nyåret 2012-2013 minns jag som det var igår, jag och Robert skulle fira in det nya året tillsammans med hans bröder och deras tjejer. Kvällen var rolig och jag minns att jag tänkte "Detta ska bli det bästa året hittills!" Men tolvslaget var inte alls något roligt att minnas. Min pojkvän var kraftigt full och han var över till grannen och sen ut på gatan för att skjuta raketer så när klockan slog 2013 stod jag själv på bron och var mest orolig över att alla kroppsdelar skulle följa med hem sen.
 
Januari-Februari är två månader jag inte minns något från, jag antar att jag försökte jobba och få veckorna att gå.. vi gjorde sällan något speciellt bortsett från att umgås med våra vänner.
 
 
 
Mars är den månad som tar rekordet i hur dåligt jag verkligen kunde må. Den 3e var jag på utställning i Piteå med Castor och ärligt talat minns jag inte hur det gick för när jag på eftermiddagen kom hem fick jag övertala min pojkvän att säga det som var fel; Jo, han ville inte fortsätta leva med mig. Jag och hundarna blev alltså lämnade och mitt i all depression hade jag som uppgift att hitta mig ett nytt boende och ett nytt sätt att leva. 2013 började på värsta tänkbara sätt. Men däremot så känner jag en otrolig uppskattning av mina vänner som verkligen ställde upp och fanns där för mig. Bortsett från att försöka få dagarna att gå så vet jag allvarligt inte vart jag hållit hus eller vad jag gjort under tiden..
 
 
 
April som under 4 år vart den månad då vi tillbringat mest tid i Gråträsk blev nu ännu en månad full av ångest eftersom inget såg ut som tidigare. Däremot flyttade jag in i Framnäs i en väldigt mysig stuga och jag tror nog att det var då som det mesta vände.Jag började må bättre och umgicks med mycke folk, både nya o "gamla".
 
 
Maj var en helt underbar månad, trots att det egentligen var meningen att jag skulle vara en vecka i Rhodos så mådde ja helt underbart. Det var superfint väder och jag jobbade på en avdelning för förskolan som ja verkligen trivdes på så det var huuuuur bra som helst. Jag umgicks med Amanda som varje dag och vi hade mycke bus o trevligheter för oss.
 
 Juni, Juli och Augusti jobbade jag ganska mycke men såg minsann till att roa mig om helgerna. I Juni flyttade jag dessutom in till samhället igen, in i en lägenhet. Alla mina vänner tycker att det sken om mig o det gjorde det verkligen, jag mådde så sjukt bra!
 
 
 September; månaden då jag förlorade min ögonsten, min livskamrat, min glädjespridare och den som alltid fanns vid min sida.. Min älskade Castor <3 Efter alla förändringar som skett så fanns det helt enkelt inte plats och tid för båda mina pojkar. Bortsett från det så hade jag roligt och jag umgicks med mina vänner och började leta efter vad jag kunde tro var min framtid.. Fel hade jag efter vägen tills jag plötsligt såg klart och bestämde mig för vad jag egentligen ville ha. Micke Sundqvist klev in i mitt liv och förändrade de mesta!
 
 
 
Oktober, det började med en väldigt roligt resa som jag och Emma gjorde till Umeå. I Umeå fanns redan ett gäng gymkillar så det var ju naturligtvis för att träffa Micke som jag åkte dit. Vi hade en helt underbar helg som jag sent glömmer. Ni kan ju dessutom tänka er lyckan att få fara o bo på hotell med en kille som man liksom börjat gilla ;)
 
 
November och December var för mig två riktigt lugna o härligt månader. Den mesta delen av min lediga tid tillbringade jag i Pjesker tillsammans med min nyblivna pojkvän <3 Dessutom så den 9e december började jag följa med min käreste på gymmet och anlitade honom som min personliga tränare. Julen firade jag hos min pappa i Korsträsk tillsammans med min syster, hennes karln och min systerdotter Novalie :) Hur mysigt som helst!
 
 
 Dags för nyårsfirande och denna gång drev våra planer oss till Kronogård tillsammans med ett gäng lurviga människor. En trevlig kväll med god mat, mycke skratt, grymma fyverkerier och läskande drycker... men bäst av allt så fick ja fira in det nya året tillsammans med någon jag älskar, min Micke!
 
 
 
 
Ännu en gång säger jag de...
 
2014 kommer att bli det bästa året!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thea

Är så otrolig glad för din skull och det är så härligt att se dig så glad igen ❤️

2014-01-04 @ 14:12:25
URL: http://thearesin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0