Längesen.. ja vet!

Nu va det ett gode tag sen ja skrev något, men ja har haft så mycke för mig! Kan börja berätta om förra helgen.
Onsdagkväll åkte ja me bussen till Piteå för att tillbringa den helgen hos dom. Klippa hundar o hjälpa till med valparna och vara med på Utställningen som skulle vara på Söndan.
Tror från första början att ja åkte dit mitt i veckan för att gömma mig, allt var ganska jobbigt just då. Så det var som skönt o komma bort ett tag o få känna sig behövd :)
Mycke hundar hade man kringom sig.. Hela 13 st ;O
4 valpar på 9 veckor, 2 valpar på kanske 14 veckor o resten vuxna ;) Haha men de gick hur bra som helst. Fick dessutom tjäna ihop lite väl behövda pengar!
Utställningen är varje år den sär helgen i Sjulnäs o det brukar vara skitväder men för första gången på många, många år va det sol o riktigt varmt ;) Hur skönt som helst!
Det var nog en himla tur ja komme o hjälpe dom o visa som små vovvarna som inte riktigt ville vara med:P Haha!

Söndag när ja komme me bussen hade Lillan vare så snäll att hon fixat så Rebecka kunde hämta mid för ja hade nå sjukt mycke saker me mig ;O När dom hämtat mig for vi ett gäng till K4:as hinderbana o jobbade oss runt den o sen var det väl dags att sova för jag har aldrig vart så slut efternågon helg! Men kul hade ja de!

Onsdag for ja ut o busa, men det blev som ändå ganska lungt för ja pratade me Robert om o följa med han dagen efter till deras stuga i Gråträsk :) Vilket ja gjorde...
Tror egentligen inte han planerade att vara där hela helgen men så blev det då iallafall. Å ja ska säga er allihopa, det är de bästa ja gjort på länge...!!! Bara vara där o ta de lugnt o umgås me varandra, helt sjukt så underbart!
En massa folk från Arvidsjaur hade tidigare på veckan pratat om o fara till Lycksele på Djurparken. Så Robert blev satt o vara chaffis åt Krille dit på Lördan :P
Haha åsså när vi väl var där åkte vi de där tåget genom parken o de  var nog det som var mest kul.  Vi va 22 pers o mestadels pojkar, nog ska ni ju tro att den mesta uppmärksamheten va på tåget ;) Han tutade o vi skålade o han burnade o vi fick gå ;D HAHAHAHA! Åsså då bara alla dumma djur som verkligen äter ALLT! mohaha! Näe de va en riktigt rolig dag som verkligen man får hoppas kommer på nytt ;)
Söndagmorgon/dag packade vi ihop våra saker o lämnade Gråträsk :/

O sen dess har de väl inte hänt så mycke mer spännande, jag har nu gjort min sista dag på Bilprovningen :) Har haft riktigt kul där! O nog tror ja dom kommer sakna mig, även om ja är lite dryg me dom.. men sån är ja ;) haha
Men iallafall så tycker ja nu att ja har varit riktigt duktig o skrivit väldigt långt ;)

Ha de, Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0