Hur tänker folk?!

Flera gånger har jag sett en kvinna som är ute o går med en Schäfer... Grejen är den att hunden går utan koppel men bär munkorg??! Varför är den först o främst lös om den behöver munkorg o är de verkligen rättvist mot hunden att måsta bära munkorg? Har folk tappat vettet när de kommer till hundar och mentalitet? Under årens lopp under hundkurserna jag haft så har jag hört alla möjligt ursäkter om varför man har problemen man har med sin hund. Tycker det är konstigt att man inte heller kan vara så självkritisk att man kan inse när man har en aggressiv jycke!? Har till och med förlorat en vän på grund av att ja yttrade mig om ett utfall jag såg på en kompis hund...
Naturligtvis så kan ju aggression bero på antingen fel i aveln eller fel i uppfostran, men i båda fallen måste man syna sig själv och se om det är något som går att fixa. Annars är de ju faktiskt livsfarligt! Jag har blivit biten två gånger, o tro mig, dom två gångerna hade jag bara tur. Jag har definitivt inte utvecklat någon rädsla för hundar men däremot så ryser jag när jag möter någon med en lös hund, speciellt när jag vet att den inte är pålitlig... Eller har munkorg....

Ja vill införa körkort på hundägare!!!

Voff voff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0