Vänners svek

Jag fick denna fråga för några dagar sedan:
"Vad tycker du är det elakaste en vän kan göra mot dig?"
Jag svarade: Självklart att hon "tar" min pojkvän! Men...
 
Det stämmer nog egentligen inte. Om min kompis lyckats vara med min pojkvän så var han ju egentligen inte min. Den personen som det är menat att man ska vara med gör ju inte så mot en så egentligen kanske det bara är ett plus om man har en så "snäll" kompis som bevisar det för en? Naturligtvis känner man sig nog fruktansvärt sviken av både partner och vän men jag tror ändå att det är en någorlunda lätt sak att komma över.
En kompis till mig blev däremot utsatt för något som jag undrar om det faktiskt kan ta priset som det elakaste en vän kan göra. Saker som jag säger till mina vänner i förtroende är ju ofta såna saker som absolut inte får komma vidare.Vad händer då om detta förtroende bryts och saker och ting kommer ut? Dessutom kanske de kommer fram till någon som ABSOLUT inte bör få veta något. Då kommer ju frågan: Ska man ge igen och sjunka till samma låga nivå genom att dela med sig av dennes hemligheter eller hur gör man? Kommer man någonsin över nått sånt?
 
Vad tycker ni?
och...
Vad är det elakaste man kan göra mot vän?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om en sk vän berättar något sådant för någon annan så är de inte en riktig vän, då har denne person nog nästan gjort en en stor tjänst och visat sitt rätta jag. Tragiskt nog.

Det värsta en vän kan göra är att lämna en i sticket när man behöver den som mest, när man själv hjälpt den andre personen precis när som helst på dygnet och man inte får ett skit tillbaka.

2013-10-30 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0